مصاحبه با خانم نادین دسپینو( Nadine Despineux ) معاون اجرایی واحد دیجیتال شرکت کراسمافای

مصاحبه با خانم نادین دسپینو( Nadine Despineux ) معاون اجرایی واحد دیجیتال شرکت کراسمافای

مصاحبه با خانم نادین دسپینو( Nadine Despineux ) معاون اجرایی واحد دیجیتال شرکت کراسمافای

پتانسیل دیجیتالی شدن در فرایند های تولید ماشین آلات تزریق پلاستیک پایانی ندارد. خانم نادین دسپینو، معاون اجرایی راه حل های دیجیتال و خدمات در شرکت کراسمافای، در مورد فرصت ها و راه حل های موجود برای استفاده از مزایای Industry 4.0 و ایجاد ارزش افزوده قابل اندازه گیری برای مشتریان صحبت می کند. هوش مصنوعی در اینجا نقش مهمی ایفا می کند.

دیجیتالی شدن چه تاثیری بر صنعت ماشین های تزریق پلاستیک دارد؟ و چگونه رویکرد فرآیندهای قالب گیری تزریق را تغییر داده است؟

در بازار ماشین آلات تزریق پلاست روند به گونه ای است که ویژگی‌های متمایزکننده سنتی مانند قیمت یا فناوری به تنهایی کمتر به عنوان عوامل مهم هنگام خرید ماشین ذکر می‌شوند. بنابراین، ارائه دهندگان این نوع ماشین آلات باید به طور فعال به دنبال عوامل متمایز کننده جدید باشند، جایی که دیجیتالی شدن نقش بزرگتری ایفا می کند. تبدیل شدن از محصول محوری به مشتری محوری در اینجا حیاتی است.

ما با انواع مختلفی از افراد و مشتریان با علایق متفاوت در تماس هستیم. بسته به اینکه با مدیر تولید، سرپرست تعمیرات و نگهداری، مدیر مالی یا مدیرعامل سروکار داشته باشیم، اهداف متفاوتی وجود دارد. وقتی همه این عوامل را در نظر می گیریم و خدمات دیجیتال سفارشی شده را در رابطه با ماشین های پیشرفته خود فراهم می سازیم، به مشتریان خود کمک می کنیم تا اقتصاد کسب و کار و فرصت های بازار خود را بهبود بخشند. این امر ما را به یک شریک ارزشمند برای آن ها تبدیل می کند.

آیا می‌توانید یک مثال ملموس تر در تکنولوژی ماشین های تزریق پلاستیک که در آن مزیت‌های دیجیتالی‌سازی و مشتری‌محوری نقش مهمی دارند، بفرمائید؟

بهترین مثال محصولات دیجیتالی socialProduction شرکت می باشد. یکی از عوامل موفقیت تمرکز روی مشتریان و همکاری با آن ها می باشد، از مراحل اولیه ایده تولید تا انجام تست های میدانی برای بهینه سازی تولید.

با محصولات socialProduction، اپلیکیشن موبایل و اپلیکیشن وب که برای ماشین های تزریق پلاستیک آماده شده اند، شرکت کراسمافای با بهره گیری از مزیت های شبکه های اجتماعی و فناوری های مانیتورینگ و در یک محیط ایمن مجازی، گزارشات عملکرد ماشین آلات را به صورت آنلاین به کاربران ارائه می دهد.

با استفاده از socialProduction، فرآیند تولید ماشین‌های تزریق پلاستیک به‌طور مداوم توسط یک فرآیند ثبت شده و خودآموز نظارت می‌شود. خظاهای احتمالی در فرآیند تولید در مراحل اولیه و بر اساس داده‌های دستگاه  شناسایی  و به کاربر اعلام می شوند. پارامترهای فرآیند تولید به طور مستقل توسط مالک ارزیابی می‌شوند.

به هر حال، ما هنوز در مراحل اولیه  دیجیتالی سازی هستیم. روند دیجیتالی شدن فرآیندهای قالب گیری تزریقی هنوز به کمال نرسیده است. شرکت کراسمافای در این مورد چه راه حل هایی ارائه می دهد؟

بله درست است در مقایسه با تکنولوژی های دیگر، دیجیتالی شدن هنوز به درجه کمال نرسیده است. چالشی که برای مشتریان ما وجود دارد این است که به عنوان مثال، امکانات تولید معمولاً تجهیزات یک شکلی نیستند زیرا سیستم های مختلف از تأمین کنندگان مختلف خریداری می شوند. بنابراین، هدف باید هماهنگ سازی و استانداردسازی ارتباط بین تجهیزات باشد تا سیستم های تولید کنندگان و تامین کنندگان مختلف بتوانند با یکدیگر تعامل و ارتباط برقرار کنند.

در دستورالعمل های Euromap، که بر اساس معماری یکپارچه OPC (OPC Unified Architecture) طراحی شده است، یک استاندارد مخابراتی پیشرفته و کارآمد می شود.”

در مبحث دیجیتالی شدن، در حال حاضر چه گشایش هایی شده است؟ در مقایسه با گذشته چه ویژگی های خاصی ارائه شده است؟

دیجیتالی شدن سرعت تغییر بازار را افزایش داده است. شرکت کراسمافای که یک شرکت مهندسی مکانیک با سنت های دیرینه است نیز از این قاعده مستثنی نیست و بایستی برای آینده پیش بینی های لازم را انجام دهد

با این حال، امکان دیجیتالی شدن این خطر را ایجاد می کند که شرکت های مهندسی مکانیک سنتی مجبور به رقابت با شرکت های فناوری از صنایع غیر مرتبط، یعنی صنایع نرم افزاری و اینترنتی شوند. بنابراین، ما به عنوان شرکت های مهندسی مکانیک باید تخصص خود را در این حوزه با تخصص خود در زمینه دیجیتالی سازی ترکیب کنیم. امروزه، این روند از ما در برابر شرکت‌های داده پرداز محافظت می‌کند، زیرا ارزش افزوده بیشتری نسبت به شرکت‌های نرم‌افزاری ایجاد می کند.

با تکیه بر تجربه چندین ساله ای که در زمینه ماشین های تزریق پلاستیک داریم و ترکیب آن با تخصص های دیجیتالی سازی، شرکت کراسمافای تنها شرکت ماشین سازی است که توانسته ارزش افزوده بیشتری نسبت به شرکت های نرم افزاری به مشتریان خود ارائه دهد.

راه حل های دیجیتال بیزنس خدمات رسانی در زمینه مهندسی مکانیک را تغییر داده اند، برای مثال، با ارائه راه حل های خدمات از راه دور. در آینده، راه‌حل‌های مبتنی بر داده نیز مبنای راه‌حل‌های تعمیر و نگهداری  خواهند بود که پیش نیازهای تکنولوژیکی برای این امر در حال حاضر وجود دارد.

افزایش دیجیتالی شدن فرآیندهای قالب گیری تزریقی حجم داده ها را افزایش می دهد. این داده ها حاوی اطلاعات زیادی است که در بسیاری از موارد در نگاه اول ناشناخته می ماند. چگونه می توان این اطلاعات را در بهینه سازی فرآیند ها  استفاده کرد؟

ما در حال  ایجاد یک روش برای بهبود مداوم فرآیندها و محصولات هستیم. در مرحله اول، هدف داده ها این است که مشتریان ما را قادر می سازد تا راه اندازی ماشین ها را بهتر انجام دهند و بهره وری و در دسترس بودن را به حداکثر برسانند. هدف دیگر این است که از داده های موجود  برای توسعه و ارتقای ماشین آلات استفاده کنیم.

سوماً، بخش فروش از داده‌ها استفاده می کند تا نیازهای مشتریان را بهتر درک کند و بتواند راه‌حل‌های مناسب ارائه دهد. در نهایت، این چرخه همچنین منجر به بهینه‌سازی فرآیند های داخلی در شرکت مثلاً جهت مدیریت بهتر تماس‌ها با تکنسین ها یا برنامه‌ریزی برای آماده سازی قطعات یدکی می گردد.

پشتیبانی آنلاین، خدمات از راه دور، واقعیت مجازی، این عملکرد ها در دنیای امروز بسیار متداول شده اند. شرکت کراسمافای در این زمینه به چه موفقیت هایی دست یافته است؟

خدمات دیجیتال ما نیز روند تکاملی را دنبال می کند. ساده ترین دستاوردهای شرکت بیشتر مربوط به ماشین آلات هستند. این یعنی smartAssist، یا سیستم ارتباط صوتی و تصویری، به اپراتورهای مشتریان این امکان را می دهد تا به متخصصین و کارشناسان شرکت کراسمافای در هر جای دنیا که باشند دسترسی داشته باشند. این برنامه همچنین می تواند با عینک های هوشمند برای انجام تعمیر و نگهداری از راه دور استفاده شود.

خدمات مطمئن در هر زمان در هر جا،  با اپلیکیشن smartAssist مشتریان قادر هستند سریعترین خدمات را از تکنسین های کراسمافای و از طریق تماس صوتی و یا تصویری دریافت کنند.

در زمان فاصله گذاری اجتماعی در همه گیری کووید، smartAssist  چیزی بود که مشتریان به دنبال آن بودند. حتی فراتر از آن، این برنامه به کاهش زمان معطلی در ارائه خدمات و صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند. شرکت ها در طول قرنطینه زمان بیشتری برای آشنایی با ابزارهای دیجیتال جدید داشتند. برنامه‌هایی برای توسعه smartAssist با ویژگی‌های واقعیت مجازی در آینده وجود دارد. smartAssist همچنین یک پروژه اولیه مناسب برای مشتریان است که بتوانند با تحولات دیجیتالی بیشتر ارتباط برقرار کنند.

مصاحبه با خانم نادین دسپینو( Nadine Despineux ) معاون اجرایی واحد دیجیتال شرکت کراسمافای

ما همچنین شاهد توسعه سریع هوش مصنوعی هستیم. هوش مصنوعی چه نقشی در فرآیندهای قالب گیری تزریقی ایفا می کند؟

با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، می‌توانیم خطاهای سیستم و در نتیجه توقف ماشین آلات را قبل از وقوع شناسایی کنیم. ما از این روش برای محصول دیجیتالی جدید خود، socialProduction استفاده کرده ایم.

«بر اساس فناوری‌های هوش مصنوعی، یک فرآیند یادگیری خودکار تمام پارامترهای فرآیند موجود دستگاه تزریق پلاستیک را به طور مداوم نظارت می‌کند.»

دانش فرآیند پلاستیک شرکت کراسمافای در این الگوریتم تعبیه شده است. یک سیستم تشخیص خطا، خطاها  فرآیند تولید ماشین آلات تزریق پلاستیک را در مراحل اولیه شناسایی می‌کند و به طور فعال این اطلاعات را در چت اختصاصی دستگاه به کاربر منتقل می‌کند. این سیستم به گونه ای کاملاً مستقل از بار اضافی و سایش غیر ضروری روی قطعات ماشین تزریق پلاستیک یا توقف آن جلوگیری می کند.

یکی دیگر از نیازهای مشتریان تعمیر و نگهداری پیش بینی شده است. اندازه‌گیری وضعیت واقعی اجزای ماشین یا حتی پیش‌بینی زمان مورد انتظار خرابی می‌تواند از خرابی‌های غیرمنتظره ماشین جلوگیری کند. اقدامات تعمیر و نگهداری تنها در صورت لزوم انجام می شود. فن‌آوری‌های دیجیتال ما را قادر می‌سازد تا داده‌های فرآیند را با وضوح بالا ثبت کنیم که می‌توان از آنها برای کمک به توسعه مدل‌های ریاضی نحوه سایش اجزای ماشین استفاده کرد.

در نهایت، بیایید چشم‌اندازی برای آینده داشته باشیم، واحد ماشین های تزریق پلاستیک و دیجیتالی‌سازی در 20 تا 30 سال آینده چگونه خواهد بود؟

چشم انداز Industry 4.0 و دیجیتالی شدن به واقعیت تبدیل شده‌اند. مشتری مداری یک عامل مهم موفقیت در این سفر بوده است. ماشین‌های استاندارد و مدولار، تکمیل‌شده با راه‌حل‌های دیجیتال، مشتریان را قادر می‌سازد تا تولیدی بسیار کارآمد و انعطاف‌پذیر داشته باشند، تولیدی که از طیف جامع و یکپارچه ای از خدمات بهره می برد.

واحد مهندسی مکانیک و مهندسی سیستم نقش کلیدی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای جهانی با بهبود ردپای اکولوژیکی مشتریان خود و با ارائه مجموعه ای از محصولات و خدمات سازگار با آب و هوا فراهم می سازد.

شرکت‌های مهندسی مکانیک محصولاتی خواهند ساخت که با محیط زیست سازگار تر باشند، در حالی که ماشین‌هایی که می‌سازند، به دلیل مجهز بودن به سیستم های اتوماسیون و دیجیتال، کاربرد بسیار گسترده‌تری نسبت به امروز خواهند داشت.

دیجیتالی شدن و ارتباطات وسیع به ما این امکان را داده است که با ادغام عملکردهای هوش مصنوعی فزاینده هوشمند در دستگاه تزریق پلاستیک، که خود را تنظیم و بهینه می کنند، کمبود کارگران ماهر را با موفقیت جبران کنیم. علاوه بر این، برنامه‌هایی وجود دارند که هم جریان‌های کاری خاص را منسوخ می‌کنند و هم اجازه اقدامات پیشگیرانه را در مراحل اولیه می‌دهند.

مصاحبه با خانم نادین دسپینو( Nadine Despineux ) معاون اجرایی واحد دیجیتال شرکت کراسمافای