کارآمدترین خنک کن قالب برای بالاترین بهره وری انرژی

کارآمدترین خنک کن قالب برای بالاترین بهره وری انرژی

سیستم کنترل دمای Orca تبادل حرارتی بهینه را در ماشین های تزریق پلاستیک کراسمافای تضمین می کند.

کارآمدترین خنک کن قالب برای بالاترین بهره وری انرژی

در ماشین های تزریق پلاستیک، خنک‌سازی قالب یک عامل حیاتی برای تضمین کیفیت اجزا و زمان سیکل تولید است و انرژی فراوانی را مصرف می کند. با این حال، سیستم خنک سازی قالب با اینکه انرژی بیشتری مصرف می کند ولی نهایتا در کاهش مصرف انرژی برای هر قطعه تولید شده تاثیر گذار است، مثلا در هنگام استفاده از سیستم کنترل دمای Orca.

برخلاف خنک کن های معمولی، سیستم کنترل دمای Orca از امواج فراصوت برای اندازه‌گیری سرعت و کمیت جریان استفاده می‌کند، این کار از بیرون و بدون هیچ تماسی صورت می‌گیرد. در نتیجه بلوک توزیع کننده سیستم Orca هیچ گونه برش متقاطع ندارد، به همین دلیل افت فشار کمتری دارد، بهره وری انرژی بهبود و زمان سیکل کاهش می یابد و مقدار تولید در یک ساعت افزایش می‌یابد.

به عنوان مثال، در یکی از سه تامین کننده بزرگ قطعات خودرو در آلمان، که از سیستم کنترل دمای Orca استفاده شده است این سیستم توانسته زمان سیکل تولید سپر را تا هفت درصد کاهش دهد.

از آنجا که در این نوع ماشین های تزریق پلاستیک به دلیل استفاده از سیستم کنترل دمای Orca پلاستی سایزینگ سریعتر انجام می شود و واحدهای حرارت‌دهی می بایست مقدار بیشتری آب خنک‌کننده را تخلیه کنند، مصرف انرژی دریک ساعت کمتر از پنج درصد افزایش یافته، ولی برای تولید هر قطعه 0.17 کیلووات/ ساعت کاهش مصرف داشته است.

برای مثال، در صورت تولید 270،000 قطعه در سال و با قیمت فعلی برق 0.12 یورو برای هر کیلووات ساعت، 5،508 یورو در سال صرفه جویی می شود.

سایر مزایای سیستم Orca این است که این سیستم بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است و استفاده از آن بسیار آسان است. در این سیستم اندازه گیری ها بدون تماس انجام می‌شود و قادر است صدها گزارش از داده ها  را ذخیره نماید، و نهایتاً باعث کاهش ضایعات و افزایش کنترل فرآیند می شود. این  سیستم می‌تواند به عنوان یک سیستم مستقل یا به عنوان یک راه حل کاملاً یکپارچه در سیستم کنترل MC6 کراسمافای ادغام گردد. بنابراین این سیستم راه‌حل ایده‌آلی برای شفاف‌تر کردن فرآیندها و صرفه‌جویی در منابع می‌باشد.