ورزش های زمستانی بدون” پلاستیک ها” امکان پذیر نیست

ورزش های زمستانی بدون" پلاستیک ها" امکان پذیر نیست

سرنوشت بازی های اسکی و هاکی به مشخصات مواد پلاستیکی به کار رفته در ابزار آن ها بستگی دارد

ورزش های زمستانی بدون" پلاستیک ها" امکان پذیر نیست

در سرتاسر جهان، علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی به سمت دامنه‌های کوهستانی، مسیرهای توبوگان و دریاچه‌های یخ زده جذب می‌شوند. در آنجا ، اسکی می‌کنند و در مناظر زمستانی با لباس‌های محافظ و تجهیزات ورزشی مناسب تفریح می کنند.

اسکی، اسنوبرد، چوب هاکی روی یخ – تجهیزات ورزش های زمستانی به همان اندازه که پیچیده هستند متنوع هم هستند. هر مورد با دقت بسیار بالا طراحی و ساخته می شوند. تجهیزات فوق بایستی سبک وزن، انعطاف پذیر و در عین حال پایدار باشند تا بتوان از آن ها به راحتی در مسیرهای توبوگان، شیب ها و پیست های یخ استفاده کرد. راز تجهیزات پیشرفته اغلب در پلاستیک استفاده شده در آن ها نهفته است. چگونه این مواد دریاچه های یخ زده و قله های پوشیده از برف را فتح می کنند:

گشت و گذار در دامنه های برفی در مقابل چشم انداز کوهستانی خیره کننده باعث شده که تعداد علاقمندان به تورهای اسکی به طور فزاینده ای افزایش یابد. برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن مسیر اسکی بر فراز دامنه های کوه، انتخاب تجهیزات بسیار مهم است. حتی یک قطعه می تواند اطمینان لازم را برای یک اسکی باز به منظور گذار راحت از حالت صعودی به حالت نزولی فراهم نماید. راز یک اسکی موفق، استفاده از  کامپوزیت های ترموپلاستیک و ورق اورگانو(organo sheet) در تجهیزات اسکی می باشد. محصولات نیمه  ماتریس الیافی که از یک پارچه الیافی و یا پارچه غیر چین دار تعبیه شده در یک ماتریس ترموپلاستیک تشکیل شده است. این نوع محصولات  با استفاده از فرآیند FiberForm ماشین آلات شرکت کراسمافای تولید می شوند.

برای یک اسکی باز  بسیار مهم است که اسکی سواری آن آسان باشد و به انرژی نسبتا کمی نیاز داشته باشد. هسته برد های اسکی که  از  جنس پلاستیک باشند برای این کار مناسب هستند. به طور دقیق تر؛ هسته ای که در تولید آن پوسته ای از مواد کامپوزیت (تقویت شده با الیاف شیشه و ترکیبی از پلی یورتان)، استفاده شده باشد ( با استفاده از ماشین آلات فرآیند واکنشی شرکت کراسمافای)، باعث می شود  که حتی افراد مبتدی نیز بتوانند از اسکی لذت ببرند.

ورزش های زمستانی بدون" پلاستیک ها" امکان پذیر نیست