مصاحبه با آقای Michael Fucks کارشناس کراسمافای در زمینه تکنولوژی ColorForm

مصاحبه با آقای Michael Fucks کارشناس کراسمافای در زمینه تکنولوژی ColorForm

تولید سطوح با کیفیت برای فضای داخلی و خارجی خودرو بایستی مقرون به صرفه باشد. در این مصاحبه آقای مایکل فوکس، کارشناس کراسمافای توضیح می‌دهد که چگونه می توان از فناوری ColorForm به طور موثر استفاده کرد، همچنین ایشان چشم انداز نمایشگاه K 2022 را  نیز ارائه می دهد.

سوال

رانندگی خودکار، تحرک الکتریکی ((یا e-Mobility) بیانگر مفهوم استفاده از فن‌آوری‌های پیشرانه الکتریکی، فناوری ‌های اطلاعاتی و ارتباطی داخل خودرو و زیرساخت‌های متصل برای فعال کردن نیروی محرکه الکتریکی وسایل نقلیه و ناوگان است) و توسعه سریع رسانه های آنلاین، ترند های صنعت خودروسازی امروز را تعیین می‌کنند. شرکت کراسمافای چگونه می تواند  این صنعت را به عنوان ارائه دهنده مجموعه ای جامع از ماشین های تزریق پلاستیک پشتیبانی کند؟

جواب

صنعت پلاستیک نقش پشتیبان و پیشرو در فرآیندها و راه حل های تولید را ایفا می‌کند. به ویژه در زمینه تحرک الکتریکی، روند فعلی به سمت محصولات پلاستیکی کاربردی و ظریف برای داخل و خارج خودروها است. به خصوص در قسمت خارجی و قسمت جلوی خودرو، حذف رادیاتور گزینه‌های متنوعی را برای طراحی‌های جدید و غیرمعمول ایجاد می‌کند. تکنولوژی ColorForm راه حلی جدید است  که هم پایدار و هم کارآمد است و در حال حاضر پتانسیل های آن در حال شکوفایی است.

سوال

تکنولوژی ColorForm چگونه کار می کند؟

جواب

در تکنولوژی ColorForm  ترکیبی هوشمند از قالب گیری و تزریق پلاستیک به همراه پردازش پلی ‌یورتان را ارائه می‌کنیم. در مرحله اول یک بستر ترموپلاستیک در ماشین تزریق پلاستیک تولید می شود، در مرحله دوم، بستر با روکش پلی یورتان (PUR) یا پلی یورتان اکریل (PUA) در قالب به خصوص پوشش داده می شود. سپس قطعه را که آماده نصب است می‌توان جدا کرد.

سوال

مزیت های قطعاتی که با روش ColorForm تولید می‌شوند کدامند؟

جواب

اجزای که با روش  ColorForm تولید می شوند، دارای یک سطح بسیار قوی و براق هستند.پوشش روی این نوع اجزا، خود ترمیم شونده هستند و خراش های کوچکتر اغلب در دمای اتاق به خودی خود ناپدید می شوند یا به راحتی با اعمال گرما از بین می روند.

سوال

این قطعات چه کاربرد هایی دارند؟

جواب

قطعات تولید شده به روش ColorForm برای سطوح داخلی و خارجی خودرو مناسب هستند. به عنوان مثال، حسگر های پارکینگ  و حسگر LiDAR (که برای مکان یابی استفاده می شوند) را می توان در یک مکان محافظت شده در زیر سطوح شفافی که به روش ColorForm تولید می شوند، قرار داد. در فضای داخلی خودرو نیز، سطوح پلی یورتان برای حسگرهای لمسی که در سیستم تهویه یا تنظیم کننده پنجره ها به کار گرفته می شود، استفاده می گردد.

سوال

این تکنولوژی تا چه اندازه پایدار است؟

جواب

صنعت امروزی به طور فزاینده ای به راه حل های تولیدی نیاز دارد که از بهره وری بالایی برخوردار باشند، دی اکسید کربن کمتری تولید کنند و بتوانند قطعات را در مقیاس بزرگ با کمترین هزینه ممکن تولید کنند. در مقایسه با پوشش اسپری معمولی، روش  ColorForm نیز از این نظر برتر است. به طوری که هیچ خط رنگ باقی نمی گذارد، ضایعات بسیار کمی دارد و اجزای تولید شده آماده جای گذاری در خودرو هستند.

سوال

بازدیدکنندگان نمایشگاه K در دوسلدورف آلمان منتظر چه نوآوری هایی باشند؟

جواب

در نمایشگاه K 2022، شرکت کراسمافای نشان می دهد  که چگونه راه حل های ColorForm فضای داخلی خودرو را بهبود می بخشد و چگونه این عملکرد ها باعث بهبود کیفی عناصر تولید شده می گردند. گذشته از آن، بازدیدکنندگان می توانند ببینند که چگونه فناوری ColorForm به پایداری در تولید قطعات کمک می کند. منتظر دیدار با بازدیدکنندگان و ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه هستیم.

مصاحبه با آقای Michael Fucks کارشناس کراسمافای در زمینه تکنولوژی ColorForm