برای یک فنجان قهوه لذت بخش تر

برای یک فنجان قهوه لذت بخش تر

چگونه شرکت Gebaplast از تفاله قهوه برای تولید زیر لیوانی های شیک استفاده می کند؟

بازیافت و استفاده مجدد از هر چیزی خوب است و این همان چیزی است که در شرکت Gebaplast BV واقع در Oud-Beijerland هلند آن را می بینند. یک شرکت خانوادگی، که زیر لیوانی های فنجان قهوه را از پلیمرهای زیستی بر پایه قهوه آسیاب شده تولید می کند. برای تولید این زیر لیوانی ها  از ماشین های تزریق پلاستیک مدل CX 130-750 کراسمافای استفاده می شود. در اینجا مصاحبه ای با آقای Wouter Geldhof مدیر عامل این شرکت انجام شده است.

سوال

زیر لیوانی های با پایه دانه های آسیاب شده قهوه مطمئناً یک پروژه نسبتاً غیر معمول برای یک شرکت قالب گیری تزریق است. این روند چگونه شروع شد؟

جواب

درخواست از طرف یک مشتری بود، بدین صورت که یکی از مطرح ترین شرکت های ارائه دهنده قهوه و دستگاه های قهوه ساز تمام اتوماتیک با آن مشتری تماس گرفته بود تا از ایشان بخواهد زیر لیوانی قهوه تولید کنند. چیزی که در این مورد خارق‌ العاده است، این است که در تولید این زیر لیوانی ها از دانه‌های قهوه  به عنوان ماده اولیه استفاده شده است. این یک پروژه عالی است که ما در گبا پلاست به عنوان یک شرکت خانوادگی از پذیرفتن آن خوشحالیم. ما دوست داریم خارج از چارچوب فکر کنیم و راه حل های جدیدی برای مشتریان خود ایجاد کنیم.

سوال

من حدس می زنم مواد اولیه این زیر لیوانی ها پلیمر زیستی باشد. می توانید توضیح دهید دقیقا از چه نوع موادی استفاده شده است؟

جواب

ما یک پلیمر زیستی را به طور کامل پردازش می کنیم که به آن bio-PE (پلی اتیلن بایو) می گویند. درصد دانه های قهوه استفاده شده 25 درصد است. یکی دیگر از نکات خوب این نوع مواد این است که عطر قهوه در این مواد از بین نمی رود، بنابراین زیر لیوانی ها بوی قهوه می دهند.

زیر لیوانی ها برای استفاده طولانی مدت طراحی شده اند و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی می باشند. اما اگر دور انداخته شود، 100 درصد قابل بازیافت است.

سوال

چه ویژگی خاصی در مورد پردازش این نوع پلیمر زیستی وجود دارد؟ آیا مورد خاصی وجود دارد که باید رعایت شود؟

جواب

بزرگترین چالش، البته، مربوط به مواد گرفته شده از قهوه آسیاب شده می باشد، یعنی بایستی از خشک ماندن مواد و تجزیه نشدن آن اطمینان حاصل کرد. ویسکوزیته مواد متفاوت است، که مدیریت آن نیز آسان نیست، بنابراین فرآیند قالب گیری تزریقی و فشار قالب گیری تزریقی باید تحت کنترل باشد. همچنین دمای فرایند نیز بایستی پایین بماند.

سوال

شرکت کراسمافای چگونه توانست از شما حمایت کند؟ آیا از نتایج راضی هستید؟

جواب

تیم کراسمافای از ما در فرآیند طراحی و مهندسی پروژه پشتیبانی عالی داشته همچنین در مورد ارائه خدمات و سرویس عملکرد بسیار خوبی دارند. ما توانستیم به کمک یکدیگر  راه حل بهینه ای پیدا کنیم.

از ابتدای سال جاری، ماشین تزریق پلاستیک مدل CX 130-750 ، زیر لیوانی ها را با استفاده از قالب چهار کویته و با نیروی گیره 1300 کیلو نیوتن و زمان سیکل 30 ثانیه تولید می کند. تاکنون حدود 200،000 قطعه تولید شده است. تقاضای جهانی نیز برای این محصول وجود دارد.

ما از ماشین تزریق پلاستیک هیدرولیکی مدل CX 130-750 کراسمافای بسیار راضی هستیم. با واحد گیره کنسولی شکل و واحد تزریق قدرتمند، نیازهای ما برای داشتن حداکثر کارایی در کوچکترین فضای تولید تامین می گردد.

یکی دیگر از مزیت های  این ماشین تزریق پلاستیک، مدیریت هوشمند انرژی است که به‌ ویژه در زمانی که با افزایش قیمت انرژی، روبرو هستیم، بسیار با اهمیت می باشد. به طور کلی ما سه دستگاه ماشین تزریق پلاستیک مدل CX 130-750 با طراحی تقریباً یکسان از شرکت کراسمافای داریم.

سوال

ظاهرا ماشین های تزریق پلاستیک سری CX برای تولید این زیر لیوانی های قهوه عالی هستند. با این دستگاه به چه صنایع دیگری خدمات می دهید؟

جواب

یکی از پرچمداران ما که بسیار به آن افتخار می کنیم، به اصطلاح Drumclips (گیره های اتصال دهنده بشکه های فلزی) هستند. آنها با استفاده از ماشین تزریق پلاستیک CX 130-750 تولید می شوند. این گیره ها می توانند برای محکم کردن بشکه ها (روغن، مواد شیمیایی، مواد افزودنی) روی پالت ها و تریلرها استفاده شوند. این سیستم دارای گواهینامه است و به مشتریان ما حداکثر درجه امنیت و ایمنی را می دهد.

سوال

آیا از راه حل های دیجیتال نیز استفاده می کنید؟ آنها چه مزیتی برای کسب و کار روزانه شما دارند؟

جواب

برای تولید گیره ها از عملکرد APC plus استفاده می کنیم. این عملکرد برای تولید این قطعات که نیاز به ایمنی بو کیفیت بالایی دارند، ایده آل است. من می توانم APCplus را به همه توصیه کنم.

ما همچنین از اپلیکیشن socialProduction کراسمافای نیز استفاده می کنیم. مخصوصاً برای ما به عنوان یک شرکت کوچکتر که امکان حضور همیشگی کسی در محل قرارگیری دستگاه وجود ندارد، این نوع اپلیکیشن های خدمات و نگهداری دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

سوال

برنامه تان برای آینده چیست؟ آیا محصولات نوآورانه دیگری در خط تولید شما وجود دارد؟

جواب

تقاضای زیادی برای گیره های بشکه وجود دارد. بنابراین، ما در حال بررسی توسعه تولید خود هستیم. این به معنی افزایش نیروی قفل گیره ماشین های تزریق پلاستیک تا 2500 یا 3000 کیلو نیوتن می باشد، یعنی یک ماشین CX 250 یا CX 300 یا حتی یک ماشینPX مورد نیاز خواهد بود.

در حال حاضر ما در حال کار بر روی یک پروژه بسیار جالب دیگری هستیم، یک پروژه جدید برای تولید فنجان های قهوه که مواد اولیه آن از جنس قهوه آسیاب شده باشد. سپس بخش شیک دیگری از مجموعه لوازم جانبی خواهیم داشت و در نتیجه نمونه کامل دیگری از راه حل های خود را ارائه خواهیم داد.

ماشین های تزریق پلاستیک
برای یک فنجان قهوه لذت بخش تر
برای یک فنجان قهوه لذت بخش تر
برای یک فنجان قهوه لذت بخش تر