ماسک های تنفسی ساخته شده از LSR یاوری ارزشمند در زمان کرونا

دقت بسیار بالای تولید ماسک های تنفسی با استفاده از تکنولوژی های SilicoSet  و APC PLUS

افرادی که به شدت درگیر بیماری COVID-19 هستند اغلب به تنفس مصنوعی احتیاج دارند. تقاضای جهانی برای وسایل و لوازم جانبی ، مانند لوله های تنفسی ، فیلترها و همچنین ماسک های تنفسی در حال افزایش است. ماده LSR (لاستیک سیلیکون مایع) برای این کاربرد ایده آل است ، به ویژه برای اجزای انعطاف پذیر با تماس مستقیم با پوست بیمار.

ماده LSR نقش مهمی در مبارزه  با ویروس COVID-19 دارد زیرا در برابر دما مقاوم است ، قابل استریل است و حتی در برابر باکتری ها مقاوم است. به طور خاص ، در طول تولید اجزای انعطاف پذیر برای ماسک های تنفسی ، مزایای زیادی دارد. به عبارت دیگر ماسک های تولید شده از این مواد خاصیت چسپندگی خوبی در ناحیه بینی دارد که تضمین دهنده ایمنی لازم در اکسیژن رسانی به بیمار است.. به دلیل مقاومت در برابر دمای بالا ، می توان آنها را با بخار تمیز و استریل کرد. بنابراین استفاده چند باره از این محصول امکان پذیر است. بعلاوه ، آنها فاقد هرگونه نرم کننده هستند که از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا این عناصر تماس پوستی مستقیم و مداوم با بیمار دارند. بنابراین اجزای LSR مزیت آشکاری در مقایسه با سایر مواد مانند الاستومرهای ترموپلاستیک (TPE) دارند.

LSR ، ویسکوزیته بسیار کمی دارد و بنابراین به دقت بالا در فرآیند تولید در هنگام تزریق نیاز دارد. فناوری SilcoSet باعث می شود ماشین های هیدرولیک ، برقی و هیبریدی KraussMaffei با نیروهای قفل گیره 250 تا 420 کیلو نیوتن برای پردازش سیلیکون مناسب می باشند. برای پردازش سیلیکون ها ، نیاز به واحد گیره و صفحات قالب مستحکمی دارد تا قالب کاملا به صفحات گیره بسته شود – که در ماشین های تزریق پلاستیک دو صفحه ای KraussMaffei این کار به راحتی قابل انجام است. واحد دوزینگ موجود در واحد تزریق این سری ماشین ها منجر به تزریق بسیار دقیق مواد و قطع دقیق نازل می شود که در کیفیت اجزای تولید شده بسیار تاثیر گذار است.

این دقت را می توان با عملکرد دستگاه APC plus (کنترل فرآیند سازگار) حتی بیشتر کرد. APC نوسانات تزریق مواد که معمولاً در پردازش LSR به وجود می آید را به طور کامل رفع، ویسکوزیته مواد را کنترل می کند و حجم پر شدن مواد در هر ضرب را اصلاح می کند که در نتیجه آن وزن قطعه ثابت می ماند. راه حل های دیگری مانند DataXplorer یا EasyTrace از KraussMaffei پشتیبانی بیشتری را فراهم می کنند و ردیابی کامل فرآیندها و کنترل کیفیت را تضمین می کنند.