درخشش ماشینهای کراسمافای در آمریکا

درخشش ماشینهای کراسمافای در آمریکا

درایالات متحده آمریکا که خود مهد تکنولوژی برتر جهان می باشد ماشینهای کراسمافای از جایگاه رفیع و ویژه ای نزد خریداران ماشینهای تزریق پلاستیک برخوردار می باشد

انجام کار سه ماشین توسط دو تا ماشین

شرکت Monoflo برای تعویض قالب ماشین های بزرگ کراسمافای از سیستم اتوماتیک استفاده می نماید

از مرکز توزیع تا سوپر مارکت ، از تامین کننده تا خودروساز و خط مونتاژ، تنها با استفاده از یک سیستم نوار نقاله ای اتوماتیک کالاها به همه جا منتقل می شوند. شرکت Monoflo  که در ویرجینیای آمریکا واقع شده است، متخصص تولید پالت ، سبد های بزرگ تاشو و جعبه است و از سال 2015 ازتکنولوژی شرکت KraussMaffei استفاده می نماید.

در کارخانه وینچستر، که در 70 مایلی واشنگتون دی سی، قرار دارد، ده دستگاه ماشین تزریق پلاستیک سنگین سری MX کراسمافای با نیروِی قفل گیره بین 10000 تا 32000 کیلو نیوتن وجود دارد. شرکت Monoflo یک شرکت خانوادگی است، که به طور مداوم ظرفیت های تولید خود را بهبود و تکنولوژی های مورد استفاده خود را نیز ارتقا می بخشد تا بتواند در بازار حضور پر رنگی داشته باشد. این شرکت یک شعار خاص دارد که روی لباس کارکنان آن نیز چاپ شده است:   “ساخت محصولات پلاستیکی بهتر”

در واحد های تولیدی این شرکت در ویرجینیا و کانزاس، دویست و پنجاه کارمند فعالیت دارند، که محصولات مختلف صنایع بسته بندی و حمل کالا نظیر پالت، جعبه های تاشو، سبد و همچنین برخی قطعات خودرویی با استفاده از مواد بازیافت شده تولید می شود. بیشتر مشتریان این شرکت در حوزه حمل و نقل فعالیت دارند، برخی دیگر از آن ها نیز در حوزه خودروسازی، اتوماسیون و صنایع غذایی فعال هستند. بیشتر این محصولات برای صنایع مربوطه استاندارد سازی شده اند. بسته به نیاز مشتری، شرکت Monoflo  محصولات را در رنگ دلخواه مشتریان و با آرم و لیبل به خصوص آن ها تولید می کند. برخی از مشتریان مطرح شرکت Monoflo ، شرکت های Amazon، جنرال موتور، مرسدس و آلدی  هستند.

تولید بهینه و مقرون به صرفه یکی از اصول ارزشی شرکت Monoflo می باشد، زمانی که می خواهید از تکنولوژی هایی استفاده کنید که در ایالت متحده هنوز متداول نشده اند، بهتر است این اصول را در نظر داشته باشید. به گفته مدیر عامل شرکت، آقای Henning Rader ، در حال حاضر این شرکت از لیبل های بارکد دار بر روی جعبه ها و سبد های تولیدی خود استفاده می کند. استفاده از این لیبل های بارکد دار در فرایند قالبگیری تزریق با استفاده از تکنولوژی IML (In Mold Labeling) انجام می شود، که مزایای خود را دارد، به خصوص وقتی از این محصولات در سردخانه ها و انبار ها استفاده می شود و قرار است چندین بار شسته شوند.

فرایند IML، باعث می شود که بارکد ها کاملاً به محصول بچسپد و به هیچ وجه کنده یا جدا نشود. به همین دلیل، فرایند برچسپ زنی به روش IML را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند. البته فرایند تولیدی به روش IML زمان سیکل تولید را افزایش و قیمت نهایی محصول را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. این بدان معناست که باید منتظر شد و دید فیدبک بازار به چه صورتی خواهد بود، سپس می توان ماشین های جدید سری GX کراسمافای را به گونه ای سفارش داد که برای برچسپ زنی هم به صورت عادی و هم به صورت IML قابلیت های لازم را داشته باشند.

همکاری دو شرکت Monoflo و کراسمافای  از سال 2015 با یک معامله 5 میلیون دلاری شروع شده است، مدیر فروش شرکت کراسمافای، سه سال با این شرکت در ارتباط بوده است و در آخر توانسته است در زمانی که این شرکت به خط تولید جدیدی نیاز داشته، ماشین آلات لازم را برای آن ها فراهم سازد. مدیر عامل شرکت Monoflo می گوید، “آغاز چنین پروژه ای به این بزرگی با یک شریک تجاری جدید، کمی غیر معمول است، ولی ما احساس کردیم که شرکت کراسمافای می تواند بهترین شریک برای این پروژه باشد و همین طور هم شد. خدمات این شرکت واقعا فوق العاده است، ما با کمک هم، همیشه بهترین راه حل ها را برای چالش های پیش رو پیدا می کنیم.

چگونه یک چالش، منجر به پیشرفت در تولید می گردد

 مشتریان بخش صنایع خودروسازی شرکت Monoflo ، بعضی اوقات، تنها 500 یا 1000 قطعه از یک محصول خاص سفارش می دهند، این بدان معناست که قالب ها بایستی به طور مکرر تعویض گردند. زمان خالص برای تعویض یک قالب 45 دقیقه است. ولی چون اکثراً یک اپراتور حرفه ای برای این کار وجود نداشت، بنابراین ممکن بود ماشین چندین ساعت خاموش بماند. شرکت به دنبال راه حلی برای این مشکل می گشت، که بالاخره با سیستم تعویض اتوماتیک قالب شرکت کراسمافای مواجه شد. اکنون با استفاده از این سیستم، تنها 9 دقیقه طول می کشد که قالب جدید نصب شود و قطعه جدیدی تولید شود.

مدیر عامل شرکت Monoflo می گوید،” تعویض اتوماتیک قالب، از بهترین اتفاقاتی است که در دنیا رخ داده است! برای این کار به جای سه تا سیستم مختلف تنها به دو ماشین نیاز داریم، و فقط کافی است که یک کلید را فشار دهید و منتطر بمانید که کار انجام شود، انجام این کار برای همه امکان پذیر و آسان است.

در کارخانه وینچستر، سیستم های مخصوص دیگری نیز از شرکت کراسمافای استفاده می گردد. برای مثال،در این کارخانه، یک دستگاه ماشین سری  MX، 3200 تن با تکنولوژی TwinForm موجود است که قادر به تولید یک جعبه تاشوی دو جزئی، تنها در یک ضرب تولید می باشد، اجزای قطعه پس از تولید به هم وصل می شوند. از آنجا که مواد استفاده شده اغلب ساینده و گاهی اوقات دارای ویسکوزیتی بالایی هستند ، مارپیچ  دستگاه های تزریق پلاستیک نیز بر این اساس طراحی و به طور کامل آبکاری شده اند.

مواد اولیه مصرفی نیز همیشه مورد توجه شرکت Monoflo بوده است. جعبه ها و سبد های تولید شده در این شرکت، همواره برای جابجایی های گوناگون و یا انبار کردن کالا ها استفاده می شوند که ممکن است آسیب ببینند. آسیب های وارد شده نقطه عطفی شد برای تولید سبد ها، جعبه ها و پالت های این شرکت به روشی جدید. به طوری که این شرکت واحد بازیافت خود را در کارخانه های ویرجینیا و کانزاس راه اندازی کرد. مواد اولیه ای که به این واحد ها می رسند، ابتدا آسیاب، سپس شسته شده و بازیافت می شوند تا بتوان از آن ها برای تولید کالاهای جدید استفاده کرد. بسیاری از محصولات تولید شده در این شرکت از مواد بازیافتی ساخته می شوند، به گونه ای که برخی قطعات 100 درصد از مواد بازیافت شده تولید شده اند.

نگاهی به خط تولید شرکت

با توجه به اینکه درصد مواد بازیافتی استفاده شده در خط تولید بالاست، ایده آل ترین روش آن است که از عملکرد APC plus ماشین های کراسمافای استفاده شود. بر اساس ویسکوزیتی مواد مذاب و پارامترهای موجود، این عملکرد، ظرفیت بارگیری هر ضرب را تنظیم می کند. این عملکرد همچنین از سرریز شدن مواد که یکی از معیار های بسیار مهم در تولید قطعات صنعتی است، جلوگیری می کند. با این حال، برای تولید قطعات بزرگ، الویت شرکت، مدیریت هزینه هاست.

با توجه به قیمت های فعلی، هر گرم از مواد اولیه، که دور ریخته نمی شود و مجدداً استفاده می شود، یک مزیت است. در صنعت پلاستیک، ضایعات تولید بایستی به طور متوسط دو درصد باشد. آقای Henning Rader می افزاید، “ضایعات ما همیشه کمتر از یک درصد بوده است و تکنسین های تولید ما عملکرد APC plus ماشین های کراسمافای را خیلی می پسندند، سایر آپشن های دیجیتالی نظیر smartAssist و  socialProduction که از آپشن های جدید کراسمافای هستند، در آینده نزدیک در این کارخانه ها تست خواهند شد.

هم اکنون، شرکت Monoflo قصد دارد کارخانه جدیدی را برای ماشین های تزریق پلاستیک سری MX و GX، که اخیراً سفارش داده شده، خریداری نماید و این نقطه پایان این خط تولید نیست. مدیرعامل شرکت Monoflo ، می گوید، پیش بینی ما، رشد بسیار قابل توجه در این حوزه در پنج سال آینده است و این بدان معناست که ما به ماشین های تزریق پلاستیک بزرگ، بیشتری نیاز داریم.

درخشش ماشینهای کراسمافای در آمریکا
درخشش ماشینهای کراسمافای در آمریکا